“Gidiyorum Bu”

Standard

Basit şeylere nasıl böyle gönül bağlıyoruz, ufacık şeyler için kalp kırmak ne kadar kolay geliyor, anlayamıyorum bir adım atarken insan diğer ayağını atacağı anı düşünmez mi.

Bazen hiçbir anlam verememek öyle büyük bir yük haline geliyor ki, “anlamıyorum ya anlamıyorum bu nasıl olur” diye haykırıp orda çaresizliğinle, karşıdakini değiştirememenin ve tanıdığın insanın çok başka biri olduğunu görmenin acısıyla kalakalıyorsun ama neye yanacağını bilemiyorsun. Bunca zaman tanıdığın kişinin gerçek yüzünü ortaya koymasına mı yoksa onu bunca zaman tanıyamamış olmana mı yoksa hepsinden de öte onun “böyle bir insan olduğu” gerçeğine mi.İşte çıldırmanın işten bile olmadığını söylediğimiz anlar bu gibi durumlarda ortaya çıkıyor.

Etrafa kulak asmamak gençlik hevasatıyla her şeyi kendi lehine görmek, ve sonunda o “etraf” haklı çıkınca bir de bunun yükünü omzuna yüklenmek insanın boğazına öyle bir düğüm atıyor ki, bir ömür o düğüm orda kalakalacak zannediyorsun.

Artık o saatten sonra sana destek çıkacak kimse olmuyor yanında, “biz dememiş miydikciler”den mi yoksa  “bak sonunda dediğime geldinci”lerden mi yardım istersin… Seç beğen çıldır…

Susman gerekiyor, öyle bir susmak ki  kimseye minnet etmemek, kimseden eman dilenmemek kimseden merhamet aramamak.. Asıl merhamet sahibini unuttuğun zamanlarda yüzüne tokat gibi  çarpılan havadis seni bir nebze olsun yaklaştırmıyorsa Rabbine, işte orda susman gerekiyor. İçindeki tüm çıldırmak ve bağırmak hislerine karşı koyup hem de.

Yine de bir teselli bekliyorsan dünyadan, açıp bir şeyler okumak iyi geliyor aslında.
Mesela Rûmi konuşuyor, sen susuyorsun:

“…benim meşrebim zordur…
Toprağım kıraç yerden alınmıştır, her bitki büyümez üzerimde,
suyum ekşimiş şarap gibi tatsızdır,
soluğum yalçın kayaları parçalayan rüzgarlar gibi delidir…

Umuttan çok kuşku vardır yüreğimde, hoşgörüden çok öfke vardır,
nedensiz düşmanlık gütmesem de, olur olmaz şeye sevgi beslemem ben…
Haktan yanayımdır ve de hakikatten.
Bu yüzden sevginin hak edenin hakkı olduğuna inanırım…
Hak etmeyene sunulmayacak kadar değerlidir sevgi…”

Rûmî

Başlık: Ah Muhsin Ünlü

2 responses »

Bir Cevap Yazın

