Felek Ehl-i Dili Dil-Şâd Eder Ammâ ….

Standard

Şeyhü’l İslam Yahya’dan bu kadar beyit eklememin nedenini açıklayıp, çok beğendiğim bir beyitini daha koyuyorum 🙂

Son okuduğum Divan Yahya Divanı idi, kitaplarımı dizerken, beyit defterime geçirmediğim bu beyitleri buldum divanın arasında. Ben divan okurken bir kağıda beğendiğim beyitleri yazıp, sonra da defterime geçirmeyi pek severim. Ama bu kağıt gözümden kaçmış olacak ki deftere eklenmemiş, okudukça mest oluyorum, mest oldukça paylaşmak istiyorum… Bu da manası pek güzel beyitlerinden biri Yahyâ’nın…

“Zevâli gussasın çeksin diyü ni’met verir yohsa
Felek ehl-i dilin sanman ki mesrûr olduğun ister “


Bir Cevap Yazın

