Dokuzuncu Hariciye Koğuşu’ndan

Standard
Peyami Safa ile tanışıklığımız benim lise yıllarıma dayanır… İlk okuduğum kitabı “Dokuzuncu Hariciye Koğuşu” idi… Onunla tanışıklığımız da bu vesile ile oldu işte..(Siz ne sanmıştınız?)
 
Namık Kemal,Ahmet Mithat derken, Yüz Temel Eserin en okunabilir kitapları arasında yer alıyordu benim için.Hala okumayanlar varsa şiddetle tavsiye ediyorum.
 
Eser ayrıca sinemaya da uyarlanmış. Romanın ilginç bir yanı da var, roman başkahramanının ismi yok, olaylar yer yer onun gözünden anlatılıyor. Filmde başkahramana Safa ismini vermişler. 
 
 
Kitaptan Alıntılar:
 

“Bu sayfalarda; insan, hakiki acıyı, ıztırabı, bir gölge halinde bile olsa,seferberliğin aç İstanbul’unu buluyor.”

Ahmet Hamdi Tanpınar

1.Bölüm
Çocuk Hastanesi

..Beklemesini onlar kadar bilen yoktur.
 
3.Bölüm
Zavallı Yorik
 
“Hani senin o güzel kelimelerin,çığlıkların,şarkıların?
Hatta şimdi…
..Hatta şimdi, şu ağzının yanındaki buruşukla gülmeye sen bile muktedir değilsin”
 
”evvelki gün…
dünyanın bütün tavanlarına lanet olsun. arka üstü yatmaktan usandım.”
 
“Nüzhet bana yalan söyledi. Bunu onun yüzüne vurmak istiyorum.Hakikat yalana karşı mücadeleye beni memur ediyor. Mukaddes iş. Bunu yapacağım.Bütün hayatımı buna hasredebilirim.Dünyanın hiçbir Nüzhet’i yalan söylememelidir.
 
 

Bir Cevap Yazın

