Kantaronu “Yazmasaydım Çıldıracaktım”

Standard
Merhaba.
 
Size bugün ailemizin hekimini tanıştırmak istiyorum,kendisi profosör doktor Kantaron.
 
Bizim ailenin bütün kadınları, -teyzemlerden halalarıma kadar- sanki anlaşmış gibi her türlü yara bere çarpma sıyırma anlayacağınız bilimum kazalarda “kantaron sür iki güne geçer” demek suretinlen bizi bu meretten tiksindirdiler.
 
Dişimiz ağrır, pamuğa kantaron döküp ağzımıza tıkarlar, elimiz kesilir kantaronla pansuman yaparlar..
 
Ne kadar “Yahu siz okumuş görmüş geçirmiş insanlarsınız niye taktınız şu bitkinin yağına bu kadar” dedikse de dinletemedik.Tabii sonuç olarak inadı bırakıp kendimizi kantaronun emin ellerine teslim ettiğimiz zaman gördük ki, bu bitki cidden de Allah’ın en büyük lütuflarından biriymiş. Artık başımız ağrısa pamuğa kantaron döküp yutacak hale geldik 😛
 
Hatta ben diyorum ki, Zarifoğlu bu ilaçla tanışmış olsaydı şöyle derdi:
 
“Evimizde her türlü musibete ve hastalığa karşı bir tek doktor ve ilaç vardı:dua ve ‘kantaron.’ Daima şifa bulduk  :)”
 
Kantaronu artık nasıl abarttıysak ortalıkta şöyle rivayetler dolaşmaya başladı: “Yahu güzel kardeşim, bu yağı var ya bu yağı, peygamberimiz zamanında kılıç yaralarını iyişileştirmek için kullanıyollarmış”
 
Bu rivayet ne kadar doğrudur bilemiyoruz tabii, ama cidden her türlü yaraya iyi geliyor o bir gerçek, mesela elimi kestim demiştim, hastanede yapılan pansumanı çıkardıktan sonra kantaron yağı sürdüm, ertesi gün yara kapanmış deri oluşmuştu. Bi de unutmadan söyleyeyim, sivilceleri de geçiriyor, ay valla diyorum yaa, size yalan borcum mu var.
 
Gidin aktardan alın biraz kantaron, onu şişeye koyun, üzerine de zeytinyağı dökün, kırmızı rengini alana kadar bekleyin, 1 aydan fazla sürebilir. İnanın bana dua edeceksiniz. 
Hadi bu iyiliğimi de unutmayın..
 

2 responses »

Bir Cevap Yazın

