Takdir Edersiniz Ki Her Posta Bir Başlık Bulmak Kolay Olmuyor.

Standard


Merhaba.

En son yazdığım kitap postunda Oğuz Atay’ın “Tehlikeli Oyunlar”ı vardı.1972 yılında yazılmış bir roman olarak, postmodernliğin zirvesindeydi diyebilirim. Roman kurmaca bir düzlem üzerine kuruluydu (üstkurmacı tekniğin Türk Edebiyatında kullanıldığı ilk roman buymuş zaten) yer yer okuduğunuz pek çok şeyin varlığından şüpheye düşüyordunuz, örneğin kitabın baş kişisi olan Hikmet Benol’ün bile varlığı, bir noktada şüpheli hale geliyordu. Dolayısıyla her şeyin bir oyundan ibaret olabileceği düşüncesi, her bölümde okuduklarınıza temkinle yaklaşmanızı gerektiyordu. İnanılmaz akıcı ve  nüktelerle dolu bir kitap. Şiddetle tavsiye ediyorum.

Ayrıca şunu da belirtmek istiyorum ki, önsöz okumaktan nefret eden bir insan olarak bu kitabın da önsözünü okumamıştım, iyi ki okumamışım, kitap bittikten sonra okudum, önsöz yazarı resmen kitabın sonunu yazmış. Bu kadar ağır spoiler içeren bir önsöz de olur muymuş dedim. (Hiç önsöz okumadığım için cevabını bilemedim tabi)

Oğuz Atay’ın “Korkuyu Beklerken” kitabına da yine aynı arkadaşımın tavsiyesi ve Tehlikeli Oyunlar’ın referansı ile başlıyorum, Tutunamayanlar ve Tehlikeli Oyunlar’dan sonra bu kitabın ince olmasına o kadar sevindim ki 🙂 (Duyan da zorla okuyorum zannedecek.)

Diğer bi kitap da Beşir Ayvazoğlu’nun “Bozgun’da Fetih Rüyası” adlı Yahya Kemal’i anlattığı biyografik romanı.Yahya Kemal’in hayatı, şiir dünyasının oluşumu olan “Açık Deniz” şiirinden yola çıkarak roman gibi kurgulanmış. Beşir Ayvazoğlu’nun yine Kapı yayınlarından çıkan Ahmet Haşim biyografisini (Ömrüm Benim Bir Ateşti) okumuştum, o tamamen belgelere dayalı yazılmış biyografik bir kitaptı. Bu da aynı şekilde belgelere dayandırılmış ancak roman olarak kurgulanmış. 

Her iki kitaba da merakla ve istekle başlıyorum, bitirdikten sonra fikirlerimi paylaşırım.
Şimdilik bu kadar.

gud nayt.
 

Bir Cevap Yazın

