Herkes Yazıyor Benim Ne’m Eksik?

Standard

DİKKAT BU POST ALES’DEN ÖNCE YAZILMIŞ, ANCAK YENİ YAYINLANMIŞTIR 🙂

Merhaba.

 

Uzun zamandır okumam gereken kitapları kenarda bekletiyorum, arada bir tezime el atıyorum -henüz 40 sayfa yazdım- Ales var Kpds var af var yasa var diye ortada dolanıp, hiçbir şeye çalışmıyorum. Twitter’da facebookta takılıyorum. Parazit gibi yaşıyorum anlayacağınız.

Okumam gereken kitaplardan biri-kiminin özetini okuyup kurtulma çabalarımdan ötürü kendimden utanıyorum- Aganta Burina Burinata, (Bir deniz aşığı olan Mahmut’un tabiri caizse denizle imtihanını anlatan bir kitap, “deniz özgürlük demektir, ve ne olursa olsun bu tutku dizginlenemez” gibisinden mesajları olan bir kitap.Bir de bu Halikarnas Balıkçısı babasını öldürmüş de, Bodrum’a öyle sürgün edilmiş falan filan. Bu açıdan bakınca Bodrum’da her şeye rağmen özgürlüğü bulması, Mahmut’un da Bodrum’da yaşıyor olması, yazarın hayatıyla, roman arasında bir bağlantı kurabilir miyiz acaba dedirtiyor. (Bkz: Umberto Eco, Aşırı Yorum)

 

 

 

Bilge Karasu’nun Gece romanı, Darbe dönemini anlatan romanlardan biri, yazar bu romanda ne demek istemiş diye soran olursa söyleyeyim, yazar bu romanda okuru heralde salak yerine koymak istemiş.  “Dediğimi anlamasınlar” diye yazmış,  “Yazmasaydım çıldıracaktım”  moduna gelmişse demek… Tabi darbe döneminde yazmak kolay olmayınca,simgelerle imgelerle dolu post modernizmin de ötesinde bir kitap yazmış. Gece işçilerinden başlamış anlatmaya, dört köşeli ekmeklerden, kapısına işaret konulan evlerden bahsetmiş … Ama hiç rengini belli etmeden. Okura birazcık açık kapı bıraktıysa, 5-10 sayfa sonra o açtığı kapıyı da kapatıp okuru yine bir çıkmazın içine sürüklemiş. -Valla bunun özetini okumadım, kendini okudum-

 

 

 

 

Sonracımına Pınar Kür’ün Yarın Yarın romanı, bu da 12 Mart darbesini anlatan bir roman. Olaylar 4 kişinin etrafında dönüp dolaşıyor. Seyda ( Burjuvazi bir aileden geliyor, Oktay’ın eşi), Oktay (adi herifin teki, Seyda’nın zengin kocası.) Selim ( Oktay’ın uzaktan akrabası, daha sonra Seyda ile yasak aşk yaşayacaklar) ve Aysel, hayat kadını, Oktay’ın afedersiniz metresi. Bunlar böyle yaşayıp giderken darbe oluyor ve romanda darbenin bu dört kişi üzerindeki etkileri anlatılıyor. -bu kitabı hali hazırda okumaya devam ediyorum-

Bu kitaplar hakkında aslında söyleyecek daha fazla sözüm olmasına rağmen, derslerde saatlerce bu kitapları konuştuğumuzdan artık gına geldi, bu kadarla iktifa ediyorum. 

İşte bende durumlar böyle aziz dostlarım.Yarın ales’e gireceğim için erkenden uyuyayım diyorum, dualarınızı bekliyorum.

EDİT:  Sınav zordu stop Sözelleri anca bitirip matematiğe çok az bakabildim stop O paragraflar, hazırlayanların nokta nokta stop 🙂

Bir Cevap Yazın

