Selseleye Jonoon-Delilik Zİnciri

Standard

Esfahani’den …

چـه كنم ای مـاه تـابـان
زغمت در شام هجـران
چه كنم ز غمت چـون سازم
شده بسته رهِ پروازم
چه شود بـه بَرم بازآیـی
پر و بالِ دلم بگشایـی
شب همه شب در تاب و تبم
آمده بی تو جان به لبم
مهرت به جانم زد شرر
شد شعله ور درونم
چون حلقه حلقه زلـفِ تو
سلسله جنونم
ز ازل بــر عشـقت زادم
ز فـراقت در فـریـادم
تـو بیـا ای یـار دیـریــن
بـه برم چون جان شیرین
مده چـون زلفت بـر بـادم
بـه هوای تو چون فرهادم
شب همه شب شد نغمه گری
كـار ِ مـن و مرغ سحری
نه صبوری در دل مارا
نـه پیـامی از تـو یـارا
شده دل پابست مویت
نرود به رهی جز كویت
چه شود از روی یاری
ز دل تنگـم یـاد آری
درشب هجران ماهِ منی
لیـلیِ مجنون خواهِ منی 

Hicran gecesinde, ayrılığın kederinden ne edeyim (de kurtulayım!)
Gamından inliyorum, ne edeyim!
Kapanmış uçacağım yol,
Ne olur, gönlümün kanatlarını açsan da, gelsem (Bi nevi, “takarak aşk kanadımı, yakında geleceğim” diyor)
Geceler boyu yanmadayım

Canı dudaklarına gelmiş bir hastayım senin yokluğunda
Güneşin, bedenime kıvılcımlar saçtı,
Ateş oldu ve yandı içim
 Tıpkı halka halka saçların gibi zincire vurulmuş bir deliyim
Ezelden beridir senin inleyen aşığınım

Senin ayrılığından feryat etmekteyim
Sen gel ey kadim yâr (gel sen gel mübarek)
Ta ki bu şirin canımı sana vereyim
Saçın gibi  rüzgarın önüne katma beni
Senin rüzgarında Ferhad’a döndüm
Seher kuşunun ve benim işimiz, geceler boyu senin şarkını söylemek oldu,
Benim gönlümde sabır yok, Senden ise bir haber yok ey sevgili!
Gönlümün ayakları, senin saçlarının zincirine bağlanmış
Senin semtinden başka yere gitmiyor
Seni özleyen gönlümü hatırlaman için, ne olması gerekiyor
Ayrılık gecesinde benim ay’ım sensin
Mecnunun leylası, benim istediğim sensin

 

 

Bu İranlılar da hiç farklı bir şey söylemiyorlar, klasik edebiyatlarını sömürüp duruyorlar anca, “öldüm, bittim, yandım”, neyse ki ben güncel şeyler ekledim de, bir şeye benzedi 😛

Keyifli dinlemeler…

One response »

  1. Vay vay vay tamda beni anlatıyomuşşş =D bırakın sömürsünler yaram deşildi. =)) Sözleri güzelmiş ama daha dinleyemedim işteyim açılmıyoda. =D

Bir Cevap Yazın

