Farsça Kursu 2013

Standard

466px-Farsi-nastaliq.svg

 

Geçen seneki Farsca kursu postuna gelen anonim bir yorumla haberdar oldum, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi bünyesinde başlangıç seviyesi Farsça kursu açılacakmış, yeterli sayıya ulaşılırsa, kırk günlük eğitim 250 tl olacak imiş.

Ayrıntıları sitelerinden aldım,

Ön başvuru için linke tıklayıp formu doldurmanız gerekmekte…

http://fsmsem.fatihsultan.edu.tr/fsmsem/farsca-egitim-41.html

PROGRAMIN AMACI:

Çok eski tarihlere dayanan Türk İran İlişkileri nedeniyle Farsça Türkler için önemli bir dil olmuştur.Selçuklular zamanında resmi dil olarak kullanılmış, Osmanlılar zamanında da edebiyat dili olarak her zaman büyük ilgi görmüş, dönemin şair ve yazarları ünlü İranlı şairlerden ve yazarlardan etkilenerek çeşitli alanlarda Farsça eserler vermişlerdir. Bu yüzden Tarih ve klasik Türk Edebiyatının bazı kaynakları   da Farsça yazılmıştır.
Üniversitelerin Fars Dili ve Edebiyatı ile Türk Dili ve Edebiyatı Bölümlerinde verilen eğitime katkıda bulunmak amacıyle özellikle bölümün birinci sınıf öğrencilerinin faydalanması amaçlanmıştır.
Katılımcılara ayrıca her dersin sonunda Mesnevinin ilk on sekiz beytinden birer beytin tercümesi ve şerhi de verilerek edebiyat derslerine katkı sağlanacaktır.
PROGRAMIN İÇERİĞİ:
-Farsça Temel Bilgiler, Alfabenin tanıtımı,
-Okuma ve yazma,
-Farsça Dilbilgisi,
-Basit Farsça cümle kuruluşları
-Klasik Türk Edebiyatına katkı sağlayabilecek kelimeler,
-Mesnevinin ilk on sekiz beytinin tercümesi ve açıklanması.
PROGRAM SONUNDA ELDE EDİLECEK KAZANIMLAR:
Başlangıç seviyesinde olan bu kursa katılan Üniversite öğrencileri, ileri seviyede farsça kurslarına da devam ederek Farsçaya hakim olmalarını sağlayacaktır.Özellikle klasik Türk edebiyatını anlamalarına, Dış işleri, iç işleri ve Kültür Bakanlığında görev yapmalarına yardımcı olacaktır.
KATILIMCI PROFİLİ:
Farsça öğrenmek isteyen herkes, Fars Edebiyatı ve Türk Dili ve Edebiyatı Bölümlerinde okuyan öğrenciler…
EĞİTİM TAKVİMİ:
Eğitim Tarihi: 06-04-2013
Eğitim Günleri: Cumartesi
Eğitim Saati : 15.00 – 19.00

EĞİTMEN:

Yrd. Doç. Dr. Nuran Altuner

Bir Cevap Yazın

