Category Archives: Film

Farsça Altyazı İndirme- Uyarlama

Standard

Merhaba yıllar sonra!
Biraz daha yazmasam nasıl post yazacağımı unutuyormuşum 🙂

İstediğiniz dizi-film-anime vb her şeyi farsça altyazılı izlemek isterseniz talimatlarımı takip edin…
Biraz uzun ve karmaşık ancak dil öğrenmenin en zevkli yöntemi film-dizi izleyerek öğrenmektir.

İlk olarak http://www.delinetciler.net/forum/indir/71-cesitli/199-notepad-5-9-3/

linke tıklayarak uyarlama programını indiriyoruz, isterseniz bu aşamayı altyazıyı indirdikten sonraya da saklayabilirsiniz, belki altyazıyı uyarlamanıza gerek kalmaz, boşuna indirmemiş olursunuz.

İkinci olarak  http://www.farsisubtitle.com sitesine giriyoruz.

İndirme Yükleme ve üye olma kısımlarından “indirme” kısmına tıklıyoruz.

aşama-1

Buradan film-kısa film-dizi-anime vb seçeneklerden istediğiniz birini tıklıyorsunuz…Bu aşama ingilizce açıklamalar da olduğu için daha kolay .
Alfabetik sıralamadan istediğiniz diz-filmi bulmanız daha kolay oluyor, Dexter, American Horror Story vs vs ne arasanız bütün dizileri filmleri bulmanız mümkün.
İstediğiniz altyazıyı bulduktan sonra download seçeneğinden indiriyorsunuz… Bu kısım kolay olduğu için ayrıca resim eklemedim.

aşama0

Eğer indirmiş olduğunuz altyazıyı not defteri desteklemiyorsa, yani Farsça karakterler gözükmüyorsa, ilk başta verdiğim linkten indirmiş olduğunuz program devreye giriyor, altyazıyı Edit with Notepad programıyla birlikte açıyorsunuz.


Adsız

Kodlama-Karakter Grubu-Arapça-Windows 1256 seçeneklerini seçiyoruz, anlamsız karakterlerin hepsi Farsçaya dönüyor.

aşama4
Tam da bu hale geliyor iştee 🙂 Sonra tümünü kopyalıyorsunuz bu yazının…

işbe boyle

eröörr işlem tamam değil sizi kandırdım! Bir küçük nokta daha kaldı, kapatıp kaydedeceğiniz zaman karşınıza şöyle bir kutucuk çıkacak, siz de İPTAL seçeneğini seçiipp…

iptal
Sonra çıkan açılır pencereden UNICODE’yi seçip kaydedip kapatıyorsunuzz…

sonn 
KAYDET dedikten sonra işlem tamam…

İyi Seyirler! 🙂

kanca
“Eğer beni de birlikte götüreceğinize söz verirseniz…” diyor kanca… Once upon a time’dan bir sahne. Şiddetle tavsiyedir. 😉

Oscar Ödülleri- A Separation

Standard

Merhaba,
“Jodaeiye Nader Az Simin” adlı İran yapımı filmden bahsetmiştim, Oscar’a da aday demiştim,Netice itibariyle film Yabancı Film dalında Oscar ödülüne layık görüldü.  Oscar’a aday olabilmek bile büyük başarı iken İran yapımı bir filmin bu ödülü alması hakikaten büyük bi başarı. Ben hala filmi ısrarla tavsiye ediyorum, izlemeyenler buradan indirebilir.

Gelgelelim Oscar ödüllerinden sonra pek çok sitede şu ne giydi bu ne giydi haberleri dolanmaya başladı, ben de “Leila Hatami ne giydi!” tarzında bi post hazırlamadım korkmayın. Ama Sadece Ekibin resimlerini paylaşmak istiyorum, gerçi Leila Hatami’nin çok rüküş olduğunu da söylemeden edemiciim! 🙂

Vee kırmızı halıda Leila Hatami! 😛

(Allahını seversen ne o öyle gelinlik gibi)

Burda da sol baştan: Sarina Farhadi, Asghar Farhadi (Yönetmen), Peyman Moadi, Leila Hatami, Mahmoud Kalari

Ashgar Farhadi

Jodaeiye Nader Az Simin (2011)

Standard

Hızımı alamadım, bu defa 2011’e damgasını vuran bir İran filmini ekliyorum, İranlı yönetmen Asghar Farhadi’nin senaryosunu da yazdığı bu film Berlin film festivalinde Altın ayı ödülüne layık görülmüş. (O ne biçim ödül ismiyse artık, hakaret gibi..) Bildiğim kadarıyla yabancı film dalında oscara da aday…

Filmi yeni indiriyorum, ben de henüz izleme fırsatı bulamadım, internette okuduğum kadarıyla şöyle diyor; 

“İranlı yönetmen Asghar Farhadi’nin biten bir evliliği konu alan Jodaeiye Nader az Simin/Nader ve Simin, Bir Ayrılık adlı filmi, Berlin Film Festivali’nde Altın Ayı Ödülü’yle onurlandırıldı. Filmin başrol oyuncuları Leila Hatami ve Peyman Moadi’nin yanı sıra, diğer ekip oyuncularının En Iyi Kadın ve En İyi Erkek Oyuncu Ödüllerini paylaşması da filmin başarısını farklı bir boyuta taşıdı.Farhadi, Altın Ayı’yı alırken yaptığı konuşmada, “Bu ödülü kazanacağımı hiç düşünmemiştim,” dedi ve sözlerine şöyle devam etti: “Bu ödül, doğduğum, hikâyelerimi öğrendiğim ülkemin insanlarının düşünülmesi için çok iyi bir fırsat.”Geleneksel ve modern yaşama ve düşünme biçimleri arasındaki çatışmanın yanı sıra, sınıf farklılıklarını da ele alan film, bir kadının eşinden boşanmak için dilekçe vermesinin ardından yaşanan olayları anlatıyor. Film, boşanmak üzere olan ama çocuklarının velayeti konusunda ikileme düşen bir çiftin öyküsünü anlatıyor. Simin, kocası Nader ve kızı Termeh’le birlikte İran’ı terk etmek istemektedir. Nader’in Alzheimer hastası babasını bırakmayı reddetmesi üzerine boşanma davası açan Simin, dava talebi reddedilince anne babasının evine gider. Termeh ise babasıyla kalmaya karar vermiştir. Nader kızına ve babasına bakması için hamile bir genç kadını tutar; ama bu durum daha fazla soruna yol açacaktır.”

Filmin adını “Nader’in Simin’den Ayrılışı” olarak çevirebiliriz. Ancak İngilizce’ye “A Separation” diye çevrildiği için, Türkçe’ye de “Bir Ayrılık”  adıyla çevirmişler…

Filmi bu link’ten indirebilirsiniz: http://www.fileserve.com/file/2gNfFqT (Altyazı dosyanın içinde.)

İnşallah güzel bir filmdir ve Farsça öğrenmekte olanlara da faydalı olur.Bir arkadaşım, anlamasam bile izlememi, en azından kulak aşinalığı kazanacağımı söylemişti, ilk etapta anlamasınız da üzerine düşünce gelişmeyi farkediyorsunuz. Tabi bir film izleyip hemen Farsça’yı öğrenmeyi de beklemeyin, bir  alt yapısı olanlar ve dilini ilerletmek isteyenlere bu yöntemi öneririm.

Sevgiler.

Farsça Romantik Komedi

Standard

Merhaba.

Uzun zamandır Farsça ile ilgili bir şey paylaşmadım ve Farsça sayfalarını da güncellemedim, google aramaları genellikle Farsça ile ilgili olduğu için de, Farsça öğrenmekte olanlara -en azından Farsçasını ilerletmeye çalışanlara- bir film önerim var:

Pesar Adam Va Dokhter Hava (Adem oğlu ve Havva kızı)

Tam romantik komedi diyemesem de,klasik kadın-erkek çekişmesini anlatan bir komedi filmi.

Ev sahibinin Birden fazla emlakçıya dairesinin anahtarını  vermesiyle yolları kesişen iki avukat aynı daireyi paylaşmak zorunda kalır ve çekişme başlar…

Film çok kaliteli demiyorum kesinlikle, ama komik ve anlaşılır olması yönünden paylaşmak istedim,  umarım farsça ile ilgilenenlere faydalı olur. Bu filmin birinci partı. Filmi youtube’den izlerseniz yandaki panelde diğer partlarını da bulabilirsiniz.

Bin-Jip (3 Iron)

Standard

Sessiz sedasız şiir gibi bir film.

Kendine ait hiçbir mal varlığı olmayan bir adam, tatile çıkan ailelerin boş evlerinde yaşıyor, onların bozuk eşyalarını tamir edip, kirli çamaşırlarını yıkayarak kendince teşekkür ediyor ve hayatını bu şekilde sürdürüyor.  Yine böyle girdiği evlerden birinde yalnız olmadığını, kocasından şiddet gören bir kadının da orda olduğunu farkediyor. Aralarında ilginç bir ilişki başlıyor…

Güney  Kore yapımı bir film, yönetmeni Kim-Ki-Duk. İzlenmesi şiddetle tavsiye edilir.

Çok Canım Sıkılıyor Film İzleyelim İstersen ?

Standard

İki yakın arkadaş, aradan geçen yıllar, saklanan duygular sonra yine yıllar..
Ve bi çocuk, bi anne bi baba (olması gerektiği gibi yani)

Filmin tüm numarası, heyecanı son 17 dakikada. Ama film boyunca çok eğleneceksiniz, ben bir de çok kızdım o ayrı mesele..

Jennifer Aniston’u botokssuz görme imkanı da var tabii 🙂

Ola ki izlersiniz,
iyi seyirler…

Lütfen İzle :)

Standard

Küçük Deniz kızı Ponyo

Japon anemi ustası Miyazaki’den harika bi film. Öyle harika ki, kesin izlemelisin.
Farklı yaratılışta iki çocuk, -Öyle ki, biri denizden çıkıp geldi- Ve onların dostluğu.Bu yüzden dengelerin alt üst oluşu…Derken.. İşte böyle.

Bir de koşup sarılmaları vardı ikinci karşılaştıklarında.
Ağlayacaktım sevinçten : )